YAZARIM NASIL YAZARIM


Makalede çığır açtım, Tanzimat Edebiyatının yeni ismi
Tek isteğim modern bir halk benim İbrahim Şinasi

Vatanın bağrındaki hançeri söküp atacak bir akl-ı kemal
Vatan aşkı ölümüne Yahut Silistre'de ki Namık Kemal

Vatan , millet , hürriyet , özgürlük ve şu bayrağımdaki şanlı al
Ölemem ümit ettiğim feyzi görmeden kalemim Namık Kemal

Gelecekten çok umutluyum lakin geçmişte mi yanımda kalsa
Kararsızlık kötü kaderim ben sana ne yaptım Ziya Paşa

Yenilikler ters gelir bana geçmişimle mutluyum bana kâfi
Hayallerim süslü divandır Ömer’in mahlası Muallim Naci

İnsanım; şair psikoloğu , kötü tezleri olan bir insanım
Daha mı zor yaşamak şehirde mi köyde mi Nabızade Nazım

Geçmişi unutmak mı , kusurlar , hatalar yaşamın ta kendisi
Ben sahnede unutulmuş , gömülü adam Hayrullah Efendisi

Hem komiğim hem öğretmen ; bir yerde kaymakamım bir yerde vali
Halkı zorla değil , kahkahayla eğitecek benim Direktör Ali

Muallimim bilgi vermeyi kendine borç bilmiş bir ekrem
Çok bilen mi çok yanılır ey Recaizade Mahmut Ekrem

Makber , ölüm korkusu ‘’ Macera- Aşk’’ hatıralar anlatan
Mürekkebin ağlamakta aşkı kaybetmek nasıl ey Hamit Tarhan

‘’Duvardan Bir Sada’’ haksız yere beni vatanımdan dışarı at
Tanrı öğretenim , inanma inanmaz o diyene Ahmet Mithat

Batıcılıktır Ekrem’in bana bıraktığı en büyük servet
Sarmış yine afakını inatçı bir ‘’Sis’’ bulutu Tevfik Fikret

Gittim ‘’Hac Yolunda’’ ben Mısır-Hicaz insanına tanıklık ettim
Doğa güzelliklerini işledim şiirde ben Cenap Şahabettin

Hatalı evlilikti konusu yazarı sahte dindarlar değil
Okuyan yanlış anladı ne çektik bunlardan Ziya Uşaklıgil

Tenkit yazmaya başladım ben hayatımla kavgalarımı bitirip
Hayatımın tamamı eleştiri benim adım Ahmet Şuayb

Ne bir ‘’Eylül’’ güneşiyim ne de değilim Ziya kadar maruf
Hüzün neydi bilmezdim aşk hastalığına yakalanmadan ben Mehmet Rauf

Nasıl cevap veririm Mithat’a eleştiri ustasıydı çağın
Nerden bileceksin yazın bitirecek çağı Cahit Yalçın

                                                   
                                          41. ÇERİ

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Poem Of The Middle Earth

Dağılganlaştıramadıklarımızdan

Inter'siz Rail