Şairin Gözyaşları

Serçenin göz yaşlarını hep yazdılar
Şairin göz yaşlarını kim yazar?
Ağlamak istiyorum dereler boyu
Hepsi bir görüntüde
Mazi ırmaklarını görünce oldu
Aşınan yatağın sulandırdı gözlerimi
Ve bu çirkin mahalde ellerim buz gibi,
Hava soğuk,
Gövdemden kesilen bu bankta oturuyorum,
Sesim boğuk.

Bu denli üşümek havadan gelmez, kesin
Ben güneşte yanarken
Başkasına kaç kez söyledin?
Ben ağlamak istiyorum yine
Sevgi
Kalbinden damar almış bir adamın sesi bu
Ben ağlamak istiyorum yine
Oysa ben
İzmaritler gibi ayağımın dibinde
Ben ama ezilmek değil
Sadece yanmak istiyorum.
Yalan olmalı acılar, yalan, biliyorum
Çünkü ben de söylüyorum.

Toprağın kokulu tadı işledi tenime
İşte sırf bu yüzdendir
Bu yüzdendir havamdaki ölüm kokusu
Ve ölümün şiirimdeki korkusu
Tavandaki aşk işkenceleri
Hepsi mutluluğa yaltaklanmıştı bir zaman
Mutluluğun kendisi
Şimdi kendi içinde üzgün.

Güvercin sürüleri gördüm göğün köşesinde
Gölgeden kanatlarıyla hepsi üstümden uçtu
Önümde ırmak ayaklandı
Ben böyle ağlamayalı çok olmuştu
Kalem inan hiç benzemiyor ellerine
Aşkın yaprakları toprağı örtmüş
Yalnız güz mü gerekir
Yapraklarca ağlamak mı
Biri beni örtsün diye ağlamak mı gerekir?
Yazmak da bir ibadettir
Serçenin göz yaşlarında onca değer,
Şairin göz yaşlarını kim sever?

                                                        Kâlemî

Yorumlar

  1. şiirleriniz süper çok beğendim başarılarınızın devamını bekliyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Poem Of The Middle Earth

Dağılganlaştıramadıklarımızdan

Inter'siz Rail