Nuh'un Gemisi

Kedi gövdesiyle sevgi bekler
Her dümende ayrılır kedi gövdesinden.
Ahşap göğüs kafeslerinde atar yürekler
Ben seyretmekteyim 
       Ol baharın şimşeklerle parçalanışını
Nuh'un gemisinde kendimi yemekteyim.
İlk kez burada gördüm 
        Suların can gibi yanışını
Kendimi bir kumurunun dudaklarına sakladım
Kumrulara bensiz uçmayı yasakladım.

Gemi gıcırdar,
Yutar dalgaları.
Mide gibi çalkalanıp dururum
Savrulurum 
Sular yasalara uyup kaldırmaz 
Hesap yok oldu sanılır 
Mürettebat yanıldı, yasalarda yanılır
Gemi gıcırdar ben sallanırım
Dümen her kırılışında ölür bir kedi
Lambalar sönecekken
Kırdılar ortasından dümeni.
 
Gemi göç alır durur
Sallanırız
Masumlar bir bir kıyıya vurur
Yanlış zamanda girmiş gibi kıyamete
Savrula savrula yollanırız
Biz yoksullar kalırız Nuh'un gemisinde Nuh'suz
Sallanırız
Bedenlerimiz ruhsuz
Ama bitmez bizde ne umut ne de tufan
Ne de bizsiz akmayı bilir zaman
Dudaklarımızda bir Yunus türküsü
Bitmez mi ruhsuzluğun kavgacı gürültüsü?
Ben biterim.

                                              Kâlemî

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Poem Of The Middle Earth

Dağılganlaştıramadıklarımızdan

Inter'siz Rail