Yanık Tenli Çocuklar İçin Naat

Harp ortasında soğuk bir iniltiyim ben
oklar gövdemde ılık bir sürek
ve alnımda kimsesiz bir bayrak
kendimi kendime teslim ederek
Mataramda bir çocuk boğuluyor ben ölürken
Çığlığı suyla katık
Ben
Bir intihar süsü olmalıyım eskiden

Aklım tersten tutulan bir hançerdir
Aklım…
Mızraklarım kanatır güneşin şenliğini
Atlar göğsümde tepinir
Kamalı da bir zeybek gibi vurulur
Durulur kanım meydanda kılıcımla
Birden beliririm

Çocuklar benim içimdedir
‘Biri de yardım etsin’ diyerek
ünlemleri kızgın yağda eriterek kanımda
saniye çubuğu gibi titrek
Bir karanfil gözlerinde, giderek soluyor.
Yanık hep tenleri
Kimse yardım etmiyor,
Ey kimsesizler kimsesi!
Doğu’nun hep böyle midir uçsuz diyalektiği?

Harabelenmiş vicdanım yanık
İsli haberlerim okunmuyor göçmüş alnımdan yazgım
Ben
Bir doğum sancısı olmalıyım
Çok eskiden.

                  Kâlemî




                                          

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Poem Of The Middle Earth

Dağılganlaştıramadıklarımızdan

Inter'siz Rail